
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Od 3 kwietnia 2020 r. kierowcy, rowerzyści i oczywiście piesi mogą korzystać z wyremontowanego i przebudowanej trasy Fabryczna – Otyńska. To droga, o którą od lat zabiegali przedsiębiorcy z terenu WPP, zwłaszcza z obszaru Pafawag. Zabiegali również finansowo – inwestycja została w części sfinansowana z własnych środków przedsiębiorców z tego terenu
Droga ma nie tylko skomunikować Parki Przemysłowy i Technologiczny, ale tez rozwiązać problem komunikacyjny dla firm i pracowników z tego obszaru. Do pełnej realizacji koncepcji płynnego przejazdu z ul. Fabrycznej w stronę ul. Muchoborskiej brakuje jeszcze dokończenia odcinka drogi tuż przed przejazdem kolejowym (Wrocławskie Inwestycje już ogłosiły przetarg) oraz przebudowy przejazdu kolejowego przy stacji Wrocław Muchobór, a przede wszystkim zlikwidowania przejazdu „na żądane”. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że po modernizacji szlaban będzie opuszczany tylko na czas przejazdu pociągów. Zakończenie przebudowy przystanku kolejowego jest planowane na 2021 rok.
Jak informują Wrocławskie Inwestycje, w ramach przebudowy ul. Fabrycznej i Otyńskiej wybudowano blisko kilometr nowej jezdni, przebudowano 6 skrzyżowań, wybudowano 1,8 km ciągów pieszych, 12 przejść dla pieszych, 955 metrów ścieżek rowerowych oraz sieci podziemne m.in. kanalizacja, wodociąg, MKT, oświetlenie i 4 nowe przystanki autobusowe MPK Wrocław z systemem informacji pasażerskiej. W chodnikach przy ul. Fabrycznej zamontowano specjalne kratki, aby korzenie drzew miały lepszy dostęp do wód opadowych. Przy ulicach Fabrycznej i Otyńskiej nasadzono 43 drzewa, m.in. 35 dębów szypułkowych. Łącznie, w związku z tą inwestycją, we Wrocławiu nasadzono 2018 drzew. Koszt przebudowy ul. Fabrycznej i Otyńskiej to ponad 19 milionów złotych brutto.