Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Umowa na budowę drogi łączącej WPP z WPT podpisana! 14 lutego Wrocławskie Inwestycje oraz Skanska i Elektrotim, wykonawcy wyłonieni w drodze przetargu, podpisali umowę. Porozumienie dotyczy modernizacji drogi na odcinku Fabryczna - Otyńska, od ulicy Wagonowej aż do przejazdu kolejowego (wykonawcą tego zadania jest Skanska) oraz budowy kanalizacji deszczowej w drodze 5KD, mającej służyć odwodnieniu przebudowanej ul Fabrycznej oraz w przyszłości modernizowanej trasy Strzegomskiej (wykonawca – Elektrotim). Przetarg obejmował jeszcze przebudowę odcinka Otyńska – Traktatowa, na tę cześć robót chętnych jednak nie było. Jak zapowiadają Inwestycje Wrocławskie, gmina wróci do tego tematu, zamykającego całościowo skomunikowanie WPP z WPT.
Start prac związanych z przebudową odcinka Fabryczna Otyńska zapowiadany jest na marzec 2019, wykowana deklaruje, że droga powinna być oddana do użytku przed upływem 2019 r. W tej chwili powstaje projekt organizacji ruchu na czas przebudowy; Skanska zapewnia, że wysłucha uwag przedsiębiorców z tego terenu. Natomiast inwestycja związana z budowa kanalizacji deszczowej ruszy w lutym 2019, finisz prac nastąpi w okolicach lipca sierpnia 2019. Prace nie będą uciążliwe dla użytkowników tego terenu; roboty zostaną przeprowadzone metodą mikrotunelingu, bez głębokich wykopów.
Koszt inwestycji na odcinku Fabryczna – Otyńska (partycypują w nim przedsiębiorcy z terenu WPP) – 18 881 259,08 zł, inwestycji w kanalizację deszczową – 7 244 700,00 zł.
Warto dodać, że PKP właśnie finiszuje z projektem modernizacji przystani kolejowej Muchobór Wielki, który obejmuje również budowę przejścia podziemnego pod torowiskiem.