Serwisy WPP

Serwis informacyjny DOLMEDIA

Akademia WPP

Centrum Konferencyjne WPP

Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.


więcej

Bliżej łącznika między Fabryczną a Otyńską?

04.01.16

Czy jesteśmy krok bliżej w kierunku rozwiązania bolączek komunikacyjnych na terenie WPP? Czy i kiedy będzie łącznik Fabryczna – Otyńska? Czy powstanie droga biegnąca przez obszar Pafawag, dziś nazywana roboczo drogą 5KD? Na te tematy rozmawialiśmy z Rafałem Komarem, przewodniczącym Rady Parku



Tak dziś wygląda dzikie przejście z Fabrycznej do Otyńskiej

 

Temat budowy łącznika między ulicami Fabryczną a Otyńską zdominował ostanie spotkanie Kolegium Doradczego WPP, które odbyło się 9 listopada 2015 r. Czy jesteśmy bliżej realizacji tej inwestycji?

Rafał Komar, przewodniczący Rady WPP: Cieszy, że na spotkaniu Kolegium był obecny wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj – to pokazuje, że władze miasta również widzą konieczność wykonania tej inwestycji. Trzeba przy tej okazji powiedzieć, że taką istotną determinantą dla inwestycji w łącznik jest fakt, że na terenie WPP znalazł się Wrocławski Park Technologiczny, firma która odkupiła od miasta duże tereny właśnie z obszaru Pafawag, wyremontowała halę W7, wybudowała Inkubator. Jest to partner, który pomaga nam sprawę załatwić, ma świadomość tych problemów, które nas – w tym także i WPT - dotykają.

Na jakim jesteśmy obecnie etapie – otóż widać już koniec prac projektowych związanych z inwestycją. Wszyscy uczestnicy Kolegium Doradczego zgodzili się, że musimy pójść krok dalej i zacząć rozmawiać o formie finansowania. To był jeden z głównych punktów dyskusji, oprócz oczywiście zagadnień technicznych, bo inwestycja jest bardzo złożona, uwzględnia również potrzeby trasy Strzegomskiej, na której w podobnym okresie ma być budowany buspas i pas dla linii tramwajowych.

Czy w takim razie jesteśmy bliżej odpowiedzi kiedy i na jakich warunkach powstanie łącznik Fabryczna – Otyńska?

Trudno to jeszcze określić. Jest szansa, byśmy w 2016 r. mogli ruszyć z pracami dotyczącymi rozpisania  przetargu, może nawet rozpoczęcia inwestycji. Najważniejszą jest kwestia finansowania i tu mamy duży problem, z uwagi na to, że miasto nie ma w budżecie pieniędzy na wybudowanie tego łącznika. Zresztą to nie jest tylko kwestia samego łącznika, bo temu przedsięwzięciu musi towarzyszyć inwestycja związana z przebudowaniem przejazdu kolejowego, do ulicy Klecińskiej, Muchoborskiej. I na to wszystko potrzeba sporych pieniędzy. Na dzisiaj szacujemy, że na samą inwestycję Otyńska – Fabryczna - taką „twardą” drogową - potrzeba 7,5 mln zł brutto. Miasto oczekuje, że przedsiębiorcy z naszego terenu znajdą po swojej stronie 50% tej kwoty. Chcemy do końca stycznia 2016 przeprowadzić rozmowy z przedsiębiorcami, by wiedzieć, kto na ile jest w stanie się zadeklarować. Wprawdzie jako przedsiębiorcy mamy różne interesy, natomiast wszyscy mamy świadomość, że powstanie takiego łącznika na pewno usprawni komunikację na tym obszarze, a to poprawi funkcjonowanie naszych przedsiębiorstw.

 

 

Kolejna kwestia związana z komunikacją, to wciąż dość mglista perspektywa drogi 5KD. Czy fakt, że Bombardier rozbudowuje się, sprzyja materializacji drogi 5KD?

Bez inwestycji Bombardiera pewnie nikt nie myślałby o wybudowaniu tej drogi, która jest potrzebna zwłaszcza firmom funkcjonującym w głębi WPP, oddalonym od ul. Fabrycznej. Na dzisiaj radzimy sobie z dojazdem do tych parceli poprzez drogi wewnętrzne, utwardzone, które były infrastrukturą jeszcze w starym Pafawagu. Myślę, że nowa inwestycja Bombardiera mogłaby doprowadzić do szybszego zmaterializowania się drogi 5KD - Bombardier może stanąć wobec dużego problemu obsłużenia zwiększonej produkcji właśnie pod względem komunikacji. Nie wyobrażam sobie, by przy obecnej infrastrukturze mogło to odbywać się sprawnie. Liczymy więc, że Bombardier aktywnie weźmie udział w znalezieniu środków i skonstruowaniu budżetu na wybudowanie drogi 5KD.

Obszar Archimedesa również ma swoje potrzeby komunikacyjne – przedsiębiorcy z tamtego terenu chcieliby podłączyć się do ulicy Grabiszyńskiej… 

O tej inwestycji nie rozmawialiśmy na Kolegium. Na pewno będzie wymagała zaangażowania dużych środków finansowych i na dziś w ogóle nie widać zaineresowana tym tematem ze strony władz miasta. Nasze cele musimy realizować małymi krokami – na razie najbardziej paląca jest kwestia poprawy komunikacji związanej z obszarem Pafawag. To nie tylko ogromy problem z wyjazdem, na co nakłada się pobliski wyjazd z Dozamelu, to także blokowanie ruchu związane  z przejazdem kolejowym na ul. Fabrycznej.

Mam głęboką nadzieje, że jeżeli uda nam się przeprowadzić inwestycję Otyńska - Fabryczna, to następnym krokiem będą rozmowy na temat skomunikowania archimedesowskiej części Parku z dojazdem do ulicy Grabiszyńskiej.

Dziękuję za rozmowę.


komentarze

Brak komentarzy
znajdź firmę

Firmy w WPP

Spis firm prowadzących działalność na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Dodaj swoją firmę lub zamieść wizytówkę.

Strefa Rady Parku

Czym jest Rada Parku Władze Rady Parku Spotkania Rady Parku Dołącz do nas - wypełnij deklarację Uczestnika WPP
Dla zalogowanych:
Nasze działania Prezentacje, dokumenty, korespondencja Ważne ogłoszenia / komunikaty Skontaktuj się / zgłoś sprawę
Jeśli jesteś członkiem Rady Parku i chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów w tym dziale, zaloguj się.
Jeśli nie znasz lub zapomniałeś swój login lub hasło - skontaktuj się z administratorem serwisu.
Strefa Rady Parku jest redagowana przez władze Rady Parku.

Strefa Uczestnika Parku

Wykaz Uczestników Parku Jak zostać Uczestnikiem Parku
W Strefie Uczestnika Parku może zarejestrować się każdy pracownik firmy będącej Uczestnikiem Parku.
Po zalogowaniu się możesz dodawać komentarze do artykułów, newsy, oferty i ogłoszenia oraz zredagować wizytówkę swojej firmy. Szczegóły w Regulaminie.

Nie masz jeszcze konta a Twoja firma jest Uczestnikiem Parku?
załóż konto