Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
18 września świętowaliśmy dziesięciolecie działalności Centrum Konferencyjnego WPP. To niezwykle intensywny czas dla Centrum Konferencyjnego – tysiące uczestników szkoleń, konferencji, debat. Placówka gościła postaci ze świata biznesu, polityki, kultury. -Jesteśmy parterem wielu projektów – podkreślała Ewa Waleńska, kierownik Centrum – współpracujemy ze środowiskami akademickimi, związanymi z edukacją, biznesem, podejmujemy własne inicjatywy, uczestniczymy w projektach społecznych. Centrum Konferencyjne WPP było miejscem nietypowych wydarzeń - tu odbyły się m.in. pokazy flamenco i gotowania. Zdarzali się klienci stawiający niecodzienne wymagania, jak np. zorganizowanie sali zgodnie z zasadami feng shui.
Jubileusz pod hasłem Dzień Inspiracji z Centrum Konferencyjnym WPP to dzień niezwykle interesujących prezentacji. Dr Łukasz Srokowski (Instytut Millenials) opowiadał o pokoleniu Millenialsów – kim są i jakie są ich oczekiwania. Wyjaśniał, z czego wynikają trudne relacje pracodawców z pracownikami wywodzącymi się z tego pokolenia. Zaznaczył, że warunki w jakich dorasta dane pokolenie wpływają na sposób postrzegania świata, a Millenialsi wyrośli w świecie cyfrowym, potrzebują niemalże nieustającej mega stymulacji. Mówi się, ze są to ludzie uzależnieni od smartfonów – nieprawda, oponował dr Srokowski, oni są uzależnieni od bodźców, a telefon jest tylko narzędziem, który je dostarcza. Millenials bardzo szybko domaga się awansu – tymczasem wcale nie chodzi mu o awans, poszukuje tylko kolejnych bodźców w pracy. Świadomy pracodawca przebodźcuje takiego pracownika, pomoże nauczyć mu się „bycia tu i teraz”; stąd np. coraz częściej w firmach pojawiają się zajęcia z jogi. Pokolenie Y miesza relacje osobiste z biznesowymi, oczekuje, że rozwiązanie jego problemów w pracy będzie odbywało się tak, jak w życiu prywatnym, kiedy problem wrzuca do sieci i otrzymuje pomoc. W firmie trzymają go najczęściej grupy odniesienia, w których realizują swoje potrzeby społeczne. Łukasz Srokowski zauważył, że aby zbudować autorytet u Millenialsa, trzeba wykazać się spójnością i autentycznością - takich ludzi bardzo szanują. Trzeba umieć wyjaśnić sens obowiązujących reguł, nawet tych wydawałoby się idiotycznych, jak konieczność przychodzenia do pracy na 9:00. Trzeba położyć nacisk na informację zwrotną – ci ludzie, wychowani na lajkach, muszą mieć feedback już teraz, za tydzień nie będzie miał dla nich wartości.
Beata Piasny (Agencja Wizerunku i Rozwoju Cambiar) przedstawiła style myślenia i działania oraz pokazała, jak najlepiej wykorzystać naturalne predyspozycje w pracy, w relacjach, w rozwoju osobistym. Opierając się na metodologii FRIS przedstawiła cztery style myślenia i działania. ZAWODNIK posługuje się perspektywą faktów; określa jeden nadrzędy cel, upraszcza problem, znajduje jedno proste i praktyczne rozwiązanie, szybko dąży do jego realizacji. PARTNER wychodzi z perspektywy relacji: określając swój cel uwzględnia z czym / kim jest powiązany, znajduje kilka wersji tego samego rozwiązania, intuicyjnie wybiera te uwzgledniające najwięcej czynników. WIZJONER spogląda z perspektywy idei: rozpatruje problem w ujęciu globalnym, znajduje wiele zupełnie odmiennych alternatywnych rozwiązań, skłonny do zmian strategii również na etapie działania. I wreszcie BADACZ, z perspektywą struktur: rozpoczyna od zebrania dużej liczby informacji, kategoryzuje je i analizuje, dąży do optymalnego rozwiązania, uwzgledniającego wszystkie możliwe przypadki.
Style myślenia i działania najbardziej ujawniają się w nowych sytuacjach, w których należy działać spontanicznie i nie można sięgnąć do doświadczeń z przeszłości. Style są naturalne, nie można ich zmienić - podkreśliła Beata Piasny. – Ludzie pracują czasem nad zmianą swojego stylu myślenia, ale i tak wracają do starych nawyków, mechanizmów. Manager, który zna style myślenia i działa swoich pracowników, potrafi znacznie skuteczniej przydzielać im konkretne zadania, wie, na którym etapie projektu ich predyspozycje przyniosą najwięcej efektów.
Aleksandra Szczepaniak (WeDo Academy) pokazywała, jak efektywnie udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej. Jej wystąpienie pełne było bardzo praktycznych, cennych rad, dotyczących rozmowy przełożonego z podwładnym. Zawracała uwagę, by nie lekceważyć mowy ciała, by posługiwać się tzw. prostym językiem (plain language). Nie można ludzi zasypywać negatywnymi informacjami. Zawsze zaczynajmy od pozytywów, a dopiero później zatrzymajmy się nad tym, co należy zmienić – podkreślała Szczepaniak.
Spotkanie zamknęły mini warsztaty publicznego przemawiania z Grupą Toastmasters International Wrocław.