Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Czeka nas niemalże komunikacyjny Armagedon, jeśli uda się w końcu wyłonić wykonawców budowy linii tramwajowej na Nowy Dwór. Część zadań toczyć się będzie w bardzo bliskim sąsiedztwie WPP, co z pewnością znajdzie przełożenie na problemy komunikacyjne, które powstaną podczas realizacji inwestycji. Z końcem roku 2018 Wrocławskie Inwestycje ogłosiły raz jeszcze przetarg, w którym oferty można składać do 4 lutego 2019 (niewykluczone, że termin ten będzie przesunięty).
Zakres terytorialny całego zadania, polegającego na powstaniu trasy autobusowo-tramwajowej (TAT), obejmuje długość ok. 5 km od pl. Orląt Lwowskich do osiedla Nowy Dwór. Zobaczmy pokrótce, co będzie działo się w okolicach WPP (zakładając oczywiście, że nie tylko będą chętni na budowę TAT, ale i za kwotę mieszczącą się w budżecie inwestora).
Czeka nas np. budowa wiaduktu nad torami PKP dla trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) oraz w tym samym rejonie (też nad torami PKP) budowa przejścia pieszo-rowerowego. Wiadukt ma umożliwić bezkolizyjne przeprowadzenie trasy transportu zbiorowego nad torami kolejowymi linii kolejowej nr 753, 760, 349 i torem bocznym oraz ul. Robotniczą. Chodzi o tory kolejowe, które dziś pokonujemy na ul. Robotniczej na wysokości ul. Wagonowej. W projekcie zaznaczono, że zastosowane rozwiązania projektowe nie zakładają żadnych prac związanych z przejazdem kolejowym w granicach ewidencyjnych działki kolejowej.
W projekcie TAT pojawia się jeszcze jeden wiadukt – zlokalizowany w sąsiedztwie części WPP zwanej Archimedes. To wiadukt nad ul. Smolecką – obiekt zabytkowy, należący do historycznej infrastruktury dawnej Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej. Wiadukt zostanie rozebrany (z uwagi na jego zabytkowy charakter, na wykonawcę rozbiórki nałożony zostanie obowiązek dokonania inwentaryzacji), a nad ul. Smolecką powstanie nowy wiadukt tramwajowo-drogowy.
Istniejąca trasa tramwajowa od ul. Śrubowej do pętli WPP zostanie wpięta w nowy układ komunikacyjny. Oczywiście na czas robót powinniśmy liczyć się z wyłączeniem z eksploatacji tego odcinka tramwajowego.
Jak będzie wyglądał układ przystanków w rejonie WPP? Najbliższy Parkowi przystanek (jadąc Centrum w kierunku Nowego Dworu) będzie umiejscowiony przy ul Smoleckiej (wlot wschodni 2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane przed obiektem mostowym nad poprzeczną drogą kołową). Następnie mamy przystanek Śrubowa (wlot zachodni 2 przystanki tramwajowo autobusowe usytuowanie na wylotach TAT oraz 1 przystanek tramwajowy w kierunku ul. Legnickiej), dalej – Fabryczna - Pętla (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane po zachodniej ul. Fabrycznej w trefie pętli tramwajowej i tuż przed odcinkiem dojazdowym do obiektu mostowego nad linią kolejową). Jeśli chodzi o strefę przystankową Fabryczna – Pętla, nie przewiduje się przebudowy istniejących torów tramwajowych oraz zagospodarowania pętli tramwajowej, a jedynie jej włączenie do nowego przebiegu torów w kierunku do ul. Smoleckiej. Nie będzie przystanku w okolicy dzisiejszego przystanku autobusowego na ul Robotniczej przed przejazdem kolejowym, następny przystanek po Fabryczna – Pętla zostanie usytuowany na ul. Strzegomskiej dopiero na wysokości Wrocławskiego Parku Biznesu (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach zlokalizowane po zachodniej stronie wjazdu na teren WPB tuż za odcinkiem dojazdowym do obiektu mostowego nad linią kolejową). I wreszcie ostatni przystanek powiązany z terenem WPP, a właściwie jego krańcami – przystanek Babimojska (2 przystanki tramwajowo autobusowe naprzeciwległe w obu kierunkach).
Z terenem WPP związana będzie także budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej łączącego wydzieloną trasę autobusowo-tramwajową w ul. Strzegomskiej z kanalizacją deszczową w ul. Fabrycznej. Odcinek ten powstanie w okolicach ul Fabrycznej / Wyższej Szkoły Bankowej. Budowa sieci umożliwi odprowadzenie do odbiornika wód opadowych i roztopowych z terenu inwestycji - zlewni nr 3 obejmującej budowę trasy autobusowo-tramwajowej. Króciec dedykowany tej zlewni zostanie pozostawiony w ramach odrębnej inwestycji – Budowy kanalizacji deszczowej w ul. Fabrycznej i Otyńskiej (czyli w ramach budowy tzw. „łącznika Fabryczna – Otyńska, objętego osobnym przetargiem, na rozstrzygnięcie którego czekamy).
Całość trasy obejmie nie tylko budowę drogi autobusowo-tramwajowej, ale także ciągów pieszych i rowerowych.
I jeszcze jedno. Przyglądając się zakresowi prac przewidzianych przetargiem doczytaliśmy, że na całej trasie do wycięcia wytypowano 766 drzew (zaplanowano nasadzenie 799 nowych drzew)!