Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
więcej
Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.
Miasto sporo dołoży do przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa drogi łączącej WPT z WPP”. 15 stycznia 2019 przetarg na tę inwestycję został rozstrzygnięty. Całość prac podzielono na trzy zadania; I – Fabryczna – Otyńska (czyli też tzw. łącznik, o który przedsiębiorcy z WPP zabiegali od lat), II – Otyńska – Traktatowa, III – kanalizacja deszczowa w drodze 5KD (ul Fabryczna). Wyłoniono wykonawcę części I, została nim firma SKANSKA SA z Warszawy oraz wykonawcę części III - ELEKTROTIM S.A. z Wrocławia. Do zrealizowania prac z zadnia II nie było chętnych. Część druga (najtańsza zresztą, budżet określono na 79 845,95 zł), miała obejmować krótki odcinek Otyńskiej do przejazdu kolejowego (który będzie remontowany siłami PKP), który miał domknąć płynny przejazd z ul. Fabrycznej aż do ul. Muchoborskiej. Prace przy części I (Fabryczna – Otyńska) mają zakończyć się przed upływem 2019 r., prace związane z budową kanalizacji deszczowej – w pierwszym półroczu 2019.
Wykonawca części Fabryczna – Otyńska wycenił prace na 18 881 259,08 zł. Wprawdzie oferta ta była wyższa od konkurencji, lecz SKANSKA zdobyła w procesie oceny znacznie więcej punktów za doświadczenie kierowników robót/budowy, co przełożyło się na końcową ocenę oferty. Przypomnijmy, że zamawiający przeznaczył na tę część zadania 14 452 243,60 zł. Jeszcze więcej zamawiający dołoży do budowy kanalizacji deszczowej: budżet określił na 615 000,00 zł, podczas gdy zwycięzca przetargu w tej części, ELEKTROTIM, podał cenę w wysokości 7 244 700,00 zł.
Teren objęty inwestycją w części I rozpoczyna się tuż za skrzyżowaniem ul. Fabrycznej z ul. Wagonową, od wysokości budynku przy ul. Fabrycznej 5-7 i ciągnie się aż do ulicy Otyńskiej na wysokości około 50 m przed skrzyżowaniem z linią kolejową. Efektem zadnia ma być droga o szerokości 7 m z obustronnymi chodnikami o szerokości 2 m od strony południowej i 3 m od strony północnej (z funkcją pieszo-rowerową) i zjazdami na posesje. Planowana jest budowa 4 przystanków autobusowych (dwa ulokowane w zatokach postojowych). Przystanki zostaną wyposażone w System Dynamicznej Informacji Przystankowej SDIP.
Po przeprowadzeniu identyfikacji dendrologicznej powstała lista 256 drzew znajdujących się na terenie inwestycji. Część zieleni, z uwagi na kolizję z inwestycją, zostanie usunięta. W niewielkim tylko stopniu będzie przeprowadzona wycinka sanitarna. W sumie zniknie około 140 drzew, które mają być zastąpione nowymi nasadzeniami.
W dokumentach przetargowych znaleźliśmy także taką ciekawostkę: „Projektowana inwestycja znajduje się na terenie dawnego cmentarza komunalnego na Muchoborze Małym, ujętego w ewidencji zabytków i objętego ochroną konserwatorską. (...) W związku z czym wymagane jest przeprowadzenie przez uprawnionego archeologa wyprzedzających badań archeologiczno – antropologicznych za pozwoleniem Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, uzyskanym przed rozpoczęciem prac ziemnych.”
Wreszcie więc, po wielu latach, doczekamy się poprawy komunikacji na terenie WPP w części PAFAWAG, gdzie problemy z dojazdem i wyjazdem to prawdziwa zmora pracowników i przedsiębiorców. Przedsiębiorców, którzy w części z własnych środków finansują to zadanie. Podkreślmy - zadanie dotyczące drogi gminnej... Zanim jednak wyjedziemy z WPP porządną drogą na zachód, czeka nas czas ogromnych utrudnień. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania we własnym zakresie projektu organizacji ruchu zastępczego – miejmy nadzieję, że zrobi to po konsultacji z użytkownikami z terenu PAFAWAG.