Serwisy WPP

Serwis informacyjny DOLMEDIA

Akademia WPP

Centrum Konferencyjne WPP

Stowarzyszenie Krajowego Forum Parków Przemysłowych i Parków Technologicznych powołane zostało w listopadzie 2008 roku. Jest ono kontynuacją istniejącego od 2007 roku porozumienia pod nazwą Krajowe Forum Parków Przemysłowych.


więcej

Rowerem miejskim do Wrocławskiego Parku Przemysłowego?

15.03.18

Jeśli chcesz, by w bezpośrednim sąsiedztwie WPP powstała miejska stacja rowerowa, to teraz możesz mieć na to realny wpływ! Weź udział w konsultacjach społecznych. Masz na to czas do 29 marca.

Wystarczy wejść na stronę https://www.wroclaw.pl/rozmawia/wroclawski-rower-miejski-w-rozbudowie i wybrać na mapie lokalizację Wrocławskiego Parku Przemysłowego (np. okolice ul. Fabrycznej 10).



W dniach 8-29 marca 2018 r trwają konsultacje społeczne, zorganizowane przez miasto Wrocław, na temat preferencji wrocławian odnośnie przyszłych lokalizacji stacji rowerowych Wrocławskiego Roweru Miejskiego. W 2019 roku miasto planuje bowiem powiększyć do 200 ilość miejsc, gdzie będziemy mogli wypożyczyć rower, a samych rowerów ma być 2000 (na chwilę obecną rowerzyści mają do dyspozycji 81 stacji i 810 rowerów). Nasza opinia zostanie wzięta pod uwagę w planowaniu przyszłych stacji.

 

 

 

Za lokalizacją stacji rowerów miejskich we Wrocławskim Parku Przemysłowym przemawiają bardzo konkretne argumenty.

 

1.    280 firm, 7 tys. pracowników, 6 tys. studentów.

Wrocławski Park Przemysłowy to ogromne centrum przemysłowe i usługowe, położone niemal w samym centrum Wrocławia. Na obszarze obejmującym tereny dawnego Dolmelu, Pafawagu i Archimedesu – łącznie 163 ha, mieszczącym się w obrębie ulic Fabrycznej, Wagonowej i Robotniczej, działa ponad 280 firm dużych, średnich i małych. Szacuje się, że codziennie do pracy przyjeżdża tu ponad 7000 osób, a także kilka tysięcy studentów studiów dziennych i zaocznych trzech wyższych uczelni, ulokowanych na terenie Parku.

 

2.    Korki na trasie Strzegomska-Robotnicza.

Z dnia na dzień, w szybkim tempie obserwujemy wznoszone coraz to wyższe budynki  okalające teren WPP, m.in. dom studencki i 14-piętrowy biurowiec. Już dziś w godzinach porannych i popołudniowych w obrębie ulic Fabrycznej, Wagonowej, Strzegomskiej i Robotniczej tworzą się potężne korki, wydłużając, czasem drastycznie, czas dojazdu do i z pracy, a także poważnie utrudniając przejazd przez tę część miasta.

 

3.    Przeciążona linia 23, za mało miejsc parkingowych.

Jedyna linia tramwajowa docierająca do pętli przy ul. Robotniczej – nr 23 – już dziś jest przeciążona. Problem będzie narastał wraz z oddawaniem do użytku nowo wybudowanych budynków w najbliższej okolicy. Coraz bardziej dotkliwy staje się także brak miejsc parkingowych. W obliczu tych problemów idealnym rozwiązaniem wydaje się wyposażenie tego obszaru o jedną lub nawet kilka stacji rowerów miejskich

 

4.    Luka na mapie stacji rowerowych.

Na mapie stacji rowerowych w sąsiedztwie Wrocławskiego Parku Przemysłowego panuje spora luka. Najbliższe stacje znajdują się w odległości 1-2 km i są to: Dworzec Mikołajów (w kierunku wschodnim), Legnicka-Wejherowska (na północ), Strzegomska-Gubińska (na zachód) i Grabiszyńska-Stalowa (na południe).

 

5.    Mniej spalin.

Za zlokalizowaniem w tym obszarze stacji rowerów miejskich przemawiają także inne argumenty, m.in. trudny do pominięcia aspekt środowiskowy i perspektywa obniżenia emisji spalin w okolicy oraz na terenie WPP. Duże miasta, w tym nasze, rozwijają się w kierunku popularyzowania rowerów jako regularnego środka transportu, czemu sprzyja powstała w ostatnim czasie we Wrocławiu sieć ścieżek rowerowych.

 

6.    Spodziewane dalsze utrudnienia w ruchu.

Plany urzędu miasta dotyczące wybudowania w latach 2018-2020 trasy autobusowo-tramwajowej, łączącej Plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, zakładają powstanie ścieżek także w rejonie WPP. Jednak zanim to nastąpi, możemy się spodziewać utrudnień w ruchu samochodowym w trakcie prac nad budową połączenia z Nowym Dworem, co jest kolejnym przesłaniem do tego, by przesiąść się w tym czasie na rower.

 

Zróbmy to razem – pokażmy jak ważną przestrzenią miejską jest Wrocławski Park Przemysłowy i że warto w tym miejscu zlokalizować stację rowerów miejskich.

 

Wystarczy kliknąć lokalizację „Wrocławski Park Przemysłowy” na mapie: https://www.wroclaw.pl/rozmawia/wroclawski-rower-miejski-w-rozbudowie

  


Wrocławski Rower Miejski to projekt, który w latach 2011-2018 cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród Wrocławian. W samym 2017 roku rowery zostały wypożyczane około miliona razy, a odnotowanych użytkowników szacuje się na ponad 160 tysięcy mieszkańców. Więcej na temat projektu Wrocławski Rower Miejski na stronie: https://wroclawskirower.pl/


komentarze

Brak komentarzy
znajdź firmę

Firmy w WPP

Spis firm prowadzących działalność na terenie Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Dodaj swoją firmę lub zamieść wizytówkę.

Strefa Rady Parku

Czym jest Rada Parku Władze Rady Parku Spotkania Rady Parku Dołącz do nas - wypełnij deklarację Uczestnika WPP
Dla zalogowanych:
Nasze działania Prezentacje, dokumenty, korespondencja Ważne ogłoszenia / komunikaty Skontaktuj się / zgłoś sprawę
Jeśli jesteś członkiem Rady Parku i chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów w tym dziale, zaloguj się.
Jeśli nie znasz lub zapomniałeś swój login lub hasło - skontaktuj się z administratorem serwisu.
Strefa Rady Parku jest redagowana przez władze Rady Parku.

Strefa Uczestnika Parku

Wykaz Uczestników Parku Jak zostać Uczestnikiem Parku
W Strefie Uczestnika Parku może zarejestrować się każdy pracownik firmy będącej Uczestnikiem Parku.
Po zalogowaniu się możesz dodawać komentarze do artykułów, newsy, oferty i ogłoszenia oraz zredagować wizytówkę swojej firmy. Szczegóły w Regulaminie.

Nie masz jeszcze konta a Twoja firma jest Uczestnikiem Parku?
załóż konto